Friday, January 6, 2012

Sifat keibuan

Ada orang kata sifat keibuan itu ada pada semua perempuan. betulke?
Ada jugak orang kata tak semua perempuan ada sifat keibuan. betul jugak ke?
Ada lelaki bila nak cari calon isteri sebuk sangat nak perempuan yang ada sifat keibuan...
Ada jugak yang tak kesah..

Ok aku adalah seorang perempuan yang normal,gemuk tapi gorjes (sila muntah..aku faham),dah berkahwin dan mempunyai seorang anak...tapi..Aku pun tak tau aku ada ke tak sifat keibuan ni..

Bagaimanakah gaya nya untuk kita mendefinisikan seseorang perempuan itu bersifat keibuan?
Adakah dengan cara dia membancuh teh untuk anak-anak dengan lemah gemalai maka dia ada sifat keibuan?

cumanya bagi aku, prihatin, mengasihani dan penyayang adalah antara sifat- sifat yang boleh dikategorikan sebagai sifat keibuan. Tak kesahlah bagaimana perwatakan dia, kasar ke, mapuh kerah ke, kalo dia ada rasa rasa prihatin,mengasihani dan penyayang..dia dah kira ada sifat keibuan la..kekeke

dan aku nak jugak selit kisah kawan aku di alam maya sorang ni..kalo tengok muka yang dia tepek kat fb..nah kau gila lembut sangat...sampai dia sendiri feeling ngaku dia ada iras-iras kareena kapoor..(kapoor la sangat..padahal kapur kasut anak dia)

Walaupon dalam gambo lembut..tapi perangai ya ampun...jangankan sifat keibuan..sifat kejantanan pon tak mampu menandingi beliau..bayangkan anak tertinggal bekas makan dan botol ayor jenama tupperware kat sekolah..bukan main dia pi sekolah esok paginya bawak OCPD mintak soal siasat bebudak sekolah sambil tunjal-tunjal kepala bebudak tu..keibuankah ittew eryn???opss.tersebut nama la plak..malas nak tekan backspace...biarla

oklah...tak kisah la ada ke tidak sifat keibuan atau tak..yang penting ketaqwaan kita kepada Allah SWT..dari situ segala sifat positif akan terbit dalam diri kita khen...

ok..takat ni dulu..bye..



No comments:

Post a Comment

Aku Join Sini

Aku Join Sini