Tuesday, December 28, 2010

Menerima Insan Yang Dinanti

Ini bukanlah entry berbentuk laporan atau kronologi..sekadar mengimbas kembali saat saat manis ketika melahirkan anak pertama..ye..anak pertama yang dinantikan..

Selepas berkahwin pada tahun Ogos 2008..aku disahkan mengandung pada Disember 2008..jadi boleh bayangkan betapa girangnya hati..namun Allah sentiasa menguji hamba Nya..ternyata kegembiraan itu hanya sebentar...dan pada kandungan berusia 8 minggu aku disahkan "missed abortion"..dan ketika itu sedih bukan kepalang...tapi sesungguhnya itu adalah ketentuan Allah..kami mesti pasrah dan redha.

Kehidupan diteruskan..dan Allah memberi rezeki kepada kami..Ogos 2009 aku disahkan mengandung lagi..dan kali ini aku megambil pendekatan buat biasa-biasa aja. Alhamdulillah...aku berjaya menempuh tempoh mengandung walaupun 4 bulan pertama aku mengalami alahan mengandung yang sangat teruk...dan muntah-muntah hingga hari melahirkan...

Akhirnya Mei 2010 aku selamat melahirkan puteri sulung yang sangat dinantikan...aku dan suami cuba mempraktikkan apa yang telah kami pelajari di kelas antenatal...melalui pembacaan di internet atau buku-buku..bertanya pada kawan-kawan yang berpengalaman...

Insyallah..aku dan suami akan berusaha menjadi Ibu bapa yang terbaik....
Doakan kami...

No comments:

Post a Comment

Aku Join Sini

Aku Join Sini